INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Scopul informării

Prezenta informare urmărește explicarea modului în care se realizează procesarea, inclusiv colectarea și stocarea, utilizarea, schimbul și protejarea datele dumneavoastră cu caracter personal, atunci când utilizați produsele și serviciile noastre, precum și site-ul nostru web www.cnpjust.ro.

Întrucât cunoaștem importanța datelor dumneavoastră cu caracter personal, ne angajăm să protejăm, să respectăm și să păstrăm confidențialitatea acestor date, în conformitate cu legislația aplicabilă în domeniu. De aceea, este important pentru noi să vă furnizăm, într-o manieră integrată și eficientă informațiile referitoare la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, inclusiv în ceea ce privește datele pe care le procesăm, temeiul procesării, precum și drepturile dumneavoastră în legătură cu datele procesate.

Cine suntem și cum ne puteți contacta

Suntem un Cabinet de avocatură care funcționează în conformitate cu legislația din România, cu sediul social în București, Str. Ion Pușcariu nr. 12, sector 4.

Pentru orice informații legate de protecția datelor dumneavoastră, ne puteți contacta la adresa de e-mail office@cnpjust.ro.

Definirea unor termeni

Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare „Regulamentul”), oferă definiția termenilor folosiți în materia protecției și prelucrării datelor cu caracter personal, dintre care menționăm:

  • Date cu caracter personal – orice informații referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă:
  • Identificată – o persoană care se diferențiază într-un grup anume de persoane față de ceilalți membri ai grupului;
  • Identificabilă – acea persoană care poate fi identificată, fie direct, fie indirect, prin raportare la un identificator (element de identificare) de natură fizică, fiziologică, psihică, economică, culturală sau socială;
  • Exemple de date cu caracter personal: numele, prenumele, adresa, o adresă de e-mail, seria și/sau numărul cărții de identitate sau pașaport, date privind locația, numărul de înmatriculare al unei mașini, imaginile captate de camerele de supraveghere video, un IP, un cookie ID etc.;
  • Prelucrarea datelor cu caracter personal – orice operațiune asupra datelor cu caracter personal (prin mijloace automate sau neautomate/manuale);
  • Exemple de operațiuni de prelucrare:  colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea către terți prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea datelor cu caracter personal; 
  • Persoană vizată – persoana fizică ale cărei date cu caracter personal sunt prelucrate;
  • Consimțământ – orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc să fie prelucrate;
  • Operator – orice persoană fizică sau juridică, inclusiv autoritățile publice, instituțiile și structurile teritoriale ale acestora, care stabilește scopul și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal;
  • Împuternicitul – orice persoană fizică sau juridică înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care prelucrează datele cu caracter personal în numele operatorului;
  • Terț – orice persoană fizică sau juridică, inclusiv autoritățile publice, instituțiile și structurile teritoriale ale acestora, alta decât persoana vizată, Operatorul ori Împuternicitul sau persoanele care, sub autoritatea directă a Operatorului sau a Împuternicitului, sunt autorizate să prelucreze date;

Datele cu caracter personal privesc numai persoanele fizice (persoanele vizate), nu și cele juridice, indiferent de modalitatea de prelucrare (automată sau manuală).

Nu poate fi considerat consimțământ valabil exprimat acela care presupune lipsa unei acțiuni sau o inacțiune, prin urmare un consimțământ „implicit” nu este valabil.

Protecția datelor cu caracter personal

În conformitate cu prevederile Regulamentului, Cabinetul de avocatură prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea integrală a dispozițiilor legale aplicabile. Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează prin mijloace mixte (manuale și automate), în condiții care să asigure securitatea, confidențialitatea și respectarea drepturilor persoanelor vizate.

În ipoteza în care prelucrarea datelor cu caracter personal urmează a se face ulterior într-un alt scop decât cel pentru care acestea au fost colectate, operatorul va furniza, anterior prelucrării ulterioare, informații privind scopul respectiv și orice alte informații suplimentare relevante în acest sens.

Ne angajăm să asigurăm luarea măsurilor de securitate rezonabile pentru a păstra în siguranță informațiile în formă electronică sau fizică și pentru a împiedica accesul, modificarea sau dezvăluirea neautorizată a datelor dumneavoastră cu caracter personal. În acest sens, prelucrarea datelor va fi guvernată de următoarele principii: (1) legalitate, echitate și transparență; (2) scop determinat, explicit și legitim; (3) minimizarea datelor; (4) exactitate, actualitate; (5) stocare limitată; (6) integritate și confidențialitate; (7) responsabilitate.

Politica de securitate a datelor este susținută de standarde de securitate, de procese și proceduri specifice, stocând informațiile în spații controlate, cu acces restricționat, sau în baze de date electronice care necesită logare și parole. 

Informațiile pe care le colectăm

Datele pe care le colectăm sunt furnizate direct de către dumneavoastră, prin completarea formularului de contact sau prin comunicarea acestora prin alte mijloace (de exemplu: telefon, e-mail, completarea formularului de contact, urmare a solicitării unui serviciu).

Datele personale precum numele, adresa, e-mail, telefon, sau altele asemenea nu sunt colectate decât în măsura în care sunt furnizate în mod direct de către dumneavoastră via e-mail sau alte modalități directe de comunicare.

Mai precis, politica se securitate a datelor este aplicabilă cu privire următoarele situații: (1) când este vizitat website-ul nostru; (2) când sunt cerute și/sau furnizate informații juridice; (3) când este solicitată o ofertă de onorariu, prin raportare la o situație de fapt transmisă prin intermediul website-ului; (4) când este completat formularul de contact pe website-ul nostru; (5) când este efectuată o cercetare analitică cu privire la website-ul nostru.

Anumite date fără caracter personal sunt colectate automat când vizitați site-ul nostru – cum ar fi tipurile de browser și versiunile folosite, sistemul de operare folosit, site-ul web de la care ajunge un sistem de acces la site-ul nostru, data și ora accesului la Internet, o adresă IP, furnizorul de servicii Internet al sistemului de acces și orice alte date și informații similare care pot fi utilizate pentru personalizarea afișării site-ului nostru pe dispozitiv sau în cazul atacurilor asupra sistemelor noastre de tehnologie a informației. 

Modalitățile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Site-ul web www.cnpjust.ro are drept scop prezentarea generală a informațiilor legate de cabinetul nostru de avocatură, de serviciile noastre, de echipamentele și tehnologiile utilizate, precum și de echipa noastră, fiind adresat publicului larg interesat de serviciile noastre juridice.

Prin urmare, putem primi de la dumneavoastră date pe care le putem procesa, chiar în lipsa unei relații contractuale. Spre exemplu, putem folosi datele dumneavoastră personale pe care ni le trimiteți via e-mail pentru a putea răspunde unei solicitări adresate de dumneavoastră.

Pentru website, utilizăm date de identificare non-personale pentru a analiza utilizarea site-ului. Asemenea date sunt, spre exemplu, informațiile cumulate pe paginile vizitate de utilizatorii noștri, în scopul îmbunătățirii designului și a conținutului site-ului nostru. În utilizarea datelor non-personale de identificare, nu facem nicio concluzie cu privire la vizitatorii site-ului nostru.

De asemenea, este posibil să utilizăm adresele de e-mail din baza noastră de date în scop de marketing și informare, sens în care vă vom transmite, odată cu acestea, și o opțiune clară și facilă de renunțare pentru dumneavoastră.

Pe scurt, informațiile personale vor putea fi folosite pentru: (1) pentru a opera, furniza, îmbunătăți și menține website-ul nostru; (2) pentru a transmite informații, inclusiv prin email, despre serviciile noastre și pentru a răspunde solicitărilor dvs.; (3) pentru comunicarea directă cu dumneavoastră, prin intermediul formularului de contact sau prin email, pentru a solicita feedback-ul dumneavoastră și pentru a vă ține la curent cu serviciile noastre; (4) pentru a monitoriza, pentru a analiza și pentru a înțelege interacțiunea persoanelor care ne vizitează site-ul cu serviciile juridice oferite.

Cabinetul de avocatură își ia angajamentul de a nu vă contacta în legătură cu alte aspecte, în afară de cazul în care ne solicitați în mod expres acest lucru. De asemenea, vă vom contacta în legătură cu alte chestiuni dacă avem aprobarea dumneavoastră în acest sens, precum și în ipoteza în care contactarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații față de dumneavoastră ori a protejării/exercitării unui drept al dumneavoastră.

Astfel, Cabinetul de avocatură va putea dezvălui date cu caracter personal ca răspuns la un litigiu sau când legea o impune, spre exemplu, ca răspuns la o hotărâre judecătorească, o citație sau la solicitarea unei autorități ori instituții publice. Mai mult, suntem obligați prin lege să raportăm anumite informații autorităților competente, există situații în care trebuie să transmitem informații precum: accidente, bolile infecțioase care pot pune în pericol siguranța altora șamd. Destinatarii informațiilor pot fi:

  • Autoritățile locale

  • Poliția

Drepturile dumneavoastră

În conformitate cu dispozițiile Regulamentului, dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, aveți posibilitatea exercitării următoarelor drepturi în legătură cu datele dumneavoastră cu caracter personal:

  • Dreptul la informare (art. 13 și 14 din Regulament) – aveți dreptul să cunoașteți, chiar de la momentul la care se face colectarea datelor,  modul în care datele dumneavoastră urmează a fi utilizate, drepturile dumneavoastră cu privire la respectivele date, destinatarii acestora etc.;
  • Dreptul de acces la date (art. 15 din Regulament) – aveți dreptul de a solicita și obține o confirmare cu privire la prelucrarea ori nu a datelor dumneavoastră cu caracter personal și, în caz afirmativ, aveți dreptul de acces la datele respective și la alte informații utile care vă privesc;
  • Dreptul la ștergerea datelor (art. 17 din Regulament) – aveți dreptul de a solicita și obține ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate (cu excepția datelor prelucrate pentru a oferi publicului dreptul la informare, ori în scopuri statistice ori de arhivare, pentru îndeplinirea unei obligații legale ori pentru constatarea sau apărarea unui drept în fața instanțelor de judecată);
  • Dreptul la rectificarea datelor (art. 16 din Regulament) –  vă permite să obțineți, la cerere, fără întârzieri nejustificate, rectificarea sau completarea datelor cu caracter personal inexacte;
  • Dreptul la restricționarea datelor (art. 18 din Regulament) –  acest drept poate fi exercitat, spre exemplu, pentru apărarea unui drept sau interes legitim în fața instanțelor competente, fiind un drept temporar;
  • Dreptul la portabilitatea datelor (art. 20 din Regulament) –  aveți dreptul de a primi datele dumneavoastră cu caracter personal și pe care ni le-ați furnizat, într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și aveți dreptul de a transmite aceste date altui operator;
  • Dreptul la opoziție (art. 21 din Regulament) – aveți dreptul de a vă opune prelucrării datelor dumneavoastră personale, atunci când acestea sunt prelucrate în scop de marketing direct;
  • Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsură semnificativă. Cabinetul de avocatură nu realizează astfel de profilări care sa fie urmate de decizii automatizate cu efect juridic pentru persoana vizată;
  • Dreptul de a formula o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu sediul în Bd. General Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sectorul 1, cod poștal 010336, București, Romania, Telefon: +40.318.059.211/ +40.318.059.212, adresă de email: anspdcp@dataprotection.ro.

Scopul prelucrării

Cabinetul de avocatură își desfășoară activitatea principală în domeniul prestării de servicii juridice, în conformitate cu legislația aplicabilă în domeniul organizării și exercitării profesiei de avocat.

În scopul desfășurării activității mai sus menționate, precum și pentru:

  • îndeplinirea obligațiilor și exercitarea unor drepturilor specifice ale cabinetului de avocatură sau ale persoanelor vizate în domeniul ocupării forței de muncă și al securității sociale și protecției sociale;
  • asigurarea securității vieții și a integrității fizice a personalului care își desfășoară activitatea în cadrul Cabinetului de avocatură, precum și pentru protecția bunurilor din patrimoniul său.

Datele cu caracter personal sunt prelucrate numai în conformitate cu legislația europeană și națională aplicabilă, cu stricta respectare a termenilor și condițiilor specificate prin prezenta Informare. 

Temeiul prelucrării

Cabinetul de avocatură procesează datele dumneavoastră cu caracter personal în strictă concordanță cu dispozițiile art. 6 alin. (1) din Regulament, temeiul prelucrărilor de date cu caracter personal fiind:

  • Îndeplinirea unei obligații legale – în considerarea specializării domeniului de activitate, există situații în care suntem obligați, prin lege, să realizăm anumite operațiuni de prelucrare de date cu caracter personal. Un astfel de exemplu a fi obligația de a păstra evidența clienților, potrivit legislației special în domeniu. În anumite ipoteze, putem fi obligați să dezvăluim aceste informații unor terțe părți, precum organe de cercetare penală etc.
  • Interesul legitim – prelucrarea datelor obținute de la dumneavoastră poate fi făcută și în considerarea interesului legitim al Cabinetului de avocatură, desigur cu respectarea principiului proporționalității și al subsidiarității.
  • Consimțământul – prelucrarea datelor cu caracter sensibil se face cu consimțământul prealabil, explicit, clar și neechivoc al persoanei vizate.
  • Executarea unui contract – în desfășurarea raporturilor contractuale cu clienți, furnizori, parteneri, colaboratori etc., Cabinetul de avocatură prelucrează date cu caracter personal în vederea executării propriilor obligații și a realizării drepturilor izvorâte din acestea.

Transferul internațional al datelor cu caracter personal

Petrișor Law Office nu transferă date cu caracter personal în străinătate, datele noastre fiind păstrate, în prezent, în România.

În ipoteza în care va fi necesar să transmitem datele dumneavoastră către o țară din afara Spațiului Economic European, ne vom asigura că informațiile dumneavoastră sunt protejate corespunzător.

Ne vom asigura întotdeauna că există un contract legal corespunzător care acoperă transferul de date, în conformitate cu standardele aprobate de Comisia Europeană.

(https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu/model-contracts-transfer-personal-data-third-countries_en)

În plus, dacă se consideră că țara nu are legi echivalente cu standardele Uniunii Europene de protecție a datelor, atunci vom cere terței părți să încheie un contract legal care să reflecte aceste standarde.

Durata de păstrare a datelor

Ne asumăm angajamentul de a stoca informațiile dumneavoastră atât timp cât este obligatoriu prin lege. Dacă nu există nicio cerință legală, datele dumneavoastră vor fi stocate doar în măsura în care (și cât timp) este necesar.

Cu excepția situației în care legea prevede altfel, de regulă vom prelucra datele dumneavoastră pe perioada existenței unui contract între dumneavoastră și cabinetul nostru, respectiv pe perioada necesară asigurării serviciilor de asistență juridică, reprezentare și/sau consultanță juridică.

De asemenea, durata de stocare a anumitor date poate fi determinată de termenele de prescripție prevăzute de lege în anumite ipoteze.

Modificări aduse prezentei politici

Prezenta Informare poate fi modificată de către oricând și, în mod special, în cazul în care este necesar conform dispozițiilor legale aplicabile în materia prelucrării și protecției datelor cu caracter personal.

Este recomandabilă lecturarea cu atenție a prezentei Informări, pentru a fi în deplină cunoștință de cauză cu privire la dispozițiile acesteia. Pentru orice informații suplimentare, vă rugăm să ne scrieți la adresa de e-mail office@cnpjust.ro.